Sivun näyttöjä yhteensä

keskiviikko 21. maaliskuuta 2012

Merimiespihvi

Seuraavana päivänä vain parempaa


 Ainekset

Naudan keittolihaa "pihveiksi leikattuna" (minä tein lastuja)800g
Kastikelihaa pilkottuna 400g
1kg nauriita tai lanttua siivuina
3 isoa porkkanaa siivuina
3 sipulia pilkottuna
4dl lihalientä
pippuria ja suolaa
voita
 Pata

Valmistele kasvikset ja paista sitten lihat voissa.

Kerroksittain tavaraa pataan



 Lado kasviksia ja paistettuja lihoja kerroksittain. Levitä sitten pippuria ja suolaa aina lihojen päälle.
Viimeiseksi kerrokseksi jätä kasviksia.

Kaada lihaliemi pataan ja vuole voita päälle.
Laita pata aluksi ilman kantta 200 asteeseen 30 minuutiksi ja sitten kansi päälle ja 150 asteeseen kahdeksi tunniksi.
Minä vähän sekoitin tunnin välein ja tarkistin onko tarpeeksi nestettä.
Minulla neste riitti.

Ja kahden tunnin päästä pata oli valmis.

Suolakurkku passaa tähän hyvin rinnalle :)






Kököt on kohmeista lihalientä pakastimesta

Edit. Niin, siis lapset ei tykänneet. Minä tykkäsin, mutta ei minulle juurekset ainakaan tällä hetkellä sovi. Vatsani on vissiin vähän pilalla antibioottikuurin jälkeen ja juures + rasva närästää.
Joten vähään aikaan en juuresruokia tee.
Raakana voin syödä, joten loput nauriit käytän raasteena :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...