Sivun näyttöjä yhteensä

sunnuntai 20. marraskuuta 2011

Mosaiikki-askartelua

Vihdoin valmis!!

Tämä kirja on ihana, jos tekee mosaiikkia valmiista lasimosaiikkipaloista

Tämä taas kiva jos käyttää hyväkseen vanhoja laattoja ja rikkinäistä posliinia

Tämä on mun lemppari ja haluan omaan hyllyyn! Ehdoton betonin harrastajalle!!

Aloitimme murskaamalla säkissä vanhoja laattoja

Sitten käytettiin laatta pihtejä

Ainut joka jaksoi asetella mosaiikin loppuun saakka :)

Isä opetti saumauslaastin käytön

Enemmän voimaa!!
 Mosaiikin tekeminen oli hauskaa ja mielenkiintoista. Poikakin tykkäsi hakkaamisesta ja pihtien käytöstä :D
Mutta kärsivällisyys ei riittänyt sitten itse taiteeseen.
Sellaisia huomioita, nyt jälkikäteen, että laatat olisi hyvä olla kuitenkin saman paksuisia.
Ja värivaihtoehtoja olisi pitänyt olla enemmän. meillä oli vain muutamaa.

Joskus ostan tytölle nuita kauniita lasimosaiikkeja. Hän osaisi niitä arvostaa :)



6 kommenttia:

  1. Minä tein joskus mosaiikkia vanhoista posliiniastioista. Mutta olen liian lyhyt pinnainen mosaiikki töihin. Minun pitää saada äkkiä valmista :D

    VastaaPoista
  2. :D minäkin haluaisin tehdä kaikkea ihanaa, mutta se kärsivällisyys... Ei oikein kuulu hyveisiini!

    VastaaPoista
  3. Kivaa puuhaa!!
    Mulla odottaa tylsänharmaat kellarinrappuset ja muuri.. Ne suorastaan kiljuu mosaiikkia pintaansa :D
    Tarttis vaan kerätä vielä hiukka lisää laatanpaloja :)

    VastaaPoista
  4. Varmasti tulisi hienot portaat!! Tosi hyvä idea! Minä ajattelin sitten kun muurataan kesäkeittiön tulisijaa, tehdä jotain mosaiikkia :)

    VastaaPoista
  5. Mulla on laatikoittain mosaiikinsiruja. Oon kerännyt astioita ja särkenyt urakalla ja nyt laatikoissaan väreittäin. Muutaman työnkin tehnyt. Hommaapas suojalasit tuohon särkemiseen niin ei käy vahinkoa. Vain pari euroo maksavat.

    VastaaPoista
  6. Totta! Suojalasit ja väreittäin!!
    Tosi hyvät vinkit! Kiitos

    VastaaPoista

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...