Sivun näyttöjä yhteensä

keskiviikko 12. tammikuuta 2011

Kukkakaali-paistos


Alkuperäinen löytyy mainiosta blogista Min lavkarbo mat
Minä vähän sovelsin ja tein oman version aineksista mitä oli.
Mutta hyvää tuli!!

Jauhelihatäyte:
Jauhelihaa n. 600g
sipulia 2kpl.
mausteita mielen mukaan

Kukkakaalimuusi:

600g kukkakaalia, alkuperäisnen tehtiin tuoreesta. Minulla oli vain pakastettua. Kukkakaali painaa noin 600g, joten otin pakastettua 600g. Aivan ei riittänyt, joten loput on parsakaalia.
Minusta kukkakaalia olisi saanut olla vielä enemmän! Melkein tuplaten!!
Juustoraastetta
voita ja kermaa

Paistele jauheliha ja sipulit ja mausta mieleiseksi. Minä laitoin ainoastaa chilitahnaa sambal oelekkia ja soijakastiketta.

Laita kattilaan reilusti voita ja pakastetut kukkikset. Keittele hiljalleen kypsäksi.
Lisää voita ja kermaa sinulle sopivasti ja surraa sauvasekoittimella muusiksi. Sekoita juustoraaste sekaan tai ripottele raaste vuokan pinnalle.
Minä sekoittelin muusiin.

Laita jauheliha voideltuun vuokaan (unohdin voidella 8I )
Levitä muusi jauhelihan päälle ja levitä juustoraaste tai voi nokareita.
paista noin 200 asteessa noin 20min.
Minulla on leivinuunissa, joten en aivan voi sanoa määriä.

Levitä muusi vuokaan lihojen päälle.



Laita joko juustoraaste nyt tai voinokareita. Minulla on siis juustoraste muusissa.

4 kommenttia:

  1. Voi nenä, tää näyttää hekulliselta,pitää kokeilla lähiakoina, nyt ei ole kuin vähän kukkista, teen siitä itselle pienen muussin huomenna ja jauhelihapihvejä.

    VastaaPoista
  2. Kiitos! :)
    Meillä raaka kukkis on niin kallista!
    Pitää yrittää löytää joku perhepakkaus kaupan pakastimesta. Kaikki meni mullakin..

    VastaaPoista
  3. Olin kyllä tosi tyytyväinen kun huomasin ihan vahingossa että päivität taas blogiasi! Itse ruokavalioltani edustan aikas lailla toista laitaa kuin sinä mutta blogisi on aivan upea, elätte niin luonnonmukaisentuntuista elämää että olen ihan kateellinen. Oletko laittanut tän blogilistalle? Luulen että tosi moni olisi jutuistasi kiinnostunut jos vain löytäisi tänne paremmin, itsekin osuin saippuan perässä aikoinaan :)

    VastaaPoista
  4. Kiitos Taika!
    En ole kuulut tuollaisesta blogilistasta. Koitan käydä etsimässä tietoa :)

    VastaaPoista

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...