Sivun näyttöjä yhteensä

torstai 27. tammikuuta 2011

Antti Heikkilän avokado-kaalisalaatti


Tässä taas aivan ihana resepti Antti Heikkilän kirjasta; Näin me keitämme
Tarjoilen öljyn, omppuetikan ja suolan kera.

Tein tämän kolme päivää sitten jääkaappiin ja yhä on kuin tuoretta!
Salaatissa on mukana superruokia kuten chili ja valkosipuli ja minun lemppari Avokado!
Avokado on auttanut meillä lasten ja minun ihoon valtavasti.

Resepti,

valkokaalta
avokadoa
chiliä
valkosipulia
sitruuna

Minulla oli pieni ko0konainen kaali jonka leikkelin paperin ohueksi.
Sekoitin sekaan yhden hienonnetun chilin ja 3 isoa valkosipulin kynttä.
Aikuiseen makuun olisi mennyt enemmänkin chiliä.
Otin chilin sisältä siemenet ja löllön "lihan" pois. (käytä veistä, kapasiini ei lähde sormista kuin vasta seuraavana iltana!!)
Pilkoin chilin ja valkosipulin sauvasekoittimen leikkurilla.

Minulla oli kaksi pientä avokadoa ja ne pilkoin rouheiksi paloiksi ja sekoitin koko sitruunanmehun sekaan.

Lopuksi nämä kaikki yhdistetään hyvin sekoittaen.

Öljy lisätään vain annoksiin. Öljy pilaa salaatin jos sen laittaa jo kulhoon.


Tämä on mainio jääkaapissa. Jos laiskottaa voi käyttää ihan lisukkeena!

7 kommenttia:

  1. Ihanan tuntuinen salaatti!! Voisin kokeilla omaan raasteeseen tuota avokadoa ja chiliä. Hyvä vinkki :)

    VastaaPoista
  2. Juu on!
    Meillä mies muuten pyysi sitä sinun raastetta. Tykkää enemmän, kun siinä on etikat valmiina!
    Pitäisi tehdäkkin kun tuo loppuu!

    VastaaPoista
  3. Se on niin kätevä.. Pitäs laittaa blogiinkin se :)
    Olen välillä ottanut osan raastetta erilleen ja laittanut joukkoon turkkilaista jugurttia, majoneesia, sinappia, mausteita ja esim. paprikaa ja kurkkua. Kivaa vaihtelua :)

    VastaaPoista
  4. Mä oon kanssa tehnyt tätä, todella hyvää! Kerran kävi niin että ostamani avokadot olikin huonoja, mutta keksin laittaa partajugurtin sekaan avokado-sitruunaöljyä tuoreen avokadon sijaan. Toimii myös oikein hyvin! Jugurtti tasoittaa mukavasti chilin tulisuutta.

    VastaaPoista
  5. Katja!! Ihana vinkki!!!
    Minulla on arkistossa kuva, kun ostin pussillisen avokadoja ja kaikki pilalla. Tarkotus laittaa se blogiin.

    VastaaPoista
  6. :-)

    Tuo avokadojen huono laatu on kyllä todella harmillista. Eihän se öljy ihan sama asia tietenkään ole kuin tuoreet avokadot, mutta mun mielestä se on myös tosi hyvää!

    VastaaPoista
  7. Ei vähän pehmennyt ja mustunut avocado ole pilalla, niinkuin ei samanlainen banaanikaan.

    VastaaPoista

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...